Garážová vrata, luxus pro lenivé

Radostná zpráva pro vašeho plechového miláčka je skutečnost, že zima konečně skončila. Už jej můžete s klidem nechávat před domem. Nejčastějším důvodem, proč lidé nevyužívají své garáže je jejich lenost. Prostě a jednoduše se jim nechce vystupovat z auta, otevírat garážová vrata, zajíždět s autem a tento proces s vraty opět opakovat. Není to ale škoda? Mít u svého rodinného domu garáž a nevyužívat ji k parkování automobilu? Upřímně je to škoda a velká! Projděme si společně několik druhů vratových systémů a pouvažujte nad tím, že garážováním prodloužíte životnost laku svého vozidla.

Garážová vrata

Garážová vrata plní několik funkcí, slouží jako bezpečnostní otvorová výplň ale také designový prvek fasády. Garáž je ve většině případů situovaná přímo do ulice, aby se nám usnadnil nájezd s automobilem. Garážovým vratům neuniknou pohledy sousedů ani kolemjdoucích. Měli bychom tedy dbát, aby vypadaly hezky, pokud tak nevypadají, měli byste se porozhlédnout po nových, nabídka je opravdu široká.

Křídlová vrata

Jedná se o nejstarší konstrukční řešení vrat. Pomalu se ale vytrácí, protože je vytlačováno jinými druhy. Nejčastěji je můžeme vidět ve variantě, kdy se otevírají směrem ven. Pokud to situace dovoluje, můžete se obejít bez druhého křídla a použít pouze jedno. V tu chvíli se vrata vyklápějí pod strop. Výplň vrat můžete mít z:

  1. ocelového plechu,
  2. lamel vyplněných polyuretanovou pěnou,
  3. dřevěných palubek.

Posuvná vrata

Další variantou jsou vrata, která se odsouvají buď pod strop garáže, nebo do boku garáže, případně po její stěně, aby se ušetřilo maximum možného místa.
Toto provedení se skládá z:

  1. lamel vyplněných polyuretanovou pěnou.

Vrata se rolují do boxu na hřídel umístěnou nad překladem. Montují se uvnitř garáže takzvaně „za otvor“, přímo do stavebního otvoru nebo „před otvor“. Pro lamely obecně platí, že je lze dodávat v různých odstínech, nebo se z vnější strany opatřují plastovou fólií, imitující například dekor dřeva.

Sekční garážová vrata

V tuto chvíli se jedná o nejpoužívanější druh garážových vrat. Za svou popularitu vděčí díky své variabilitě. Je vhodný téměř pro každý typ garáže. Lze jej použít pro:

  • - Klasickou garáž,
  • - Dvojgaráže,
  • - Vjezd do hromadných garáží.

Otvor je nejprve změřen profesionální firmou, poté jsou vrata vyrobena přesně na míru pro danou garáž. Zákazník si může volit z odstínu RAL a imitací dřeva, takže vrata můžete doladit pro jakoukoliv fasádu. Principem sekčních garážových vrat je členění vratového křídla na 4 a více sekcí. Ocelová sendvičová sekce s přerušeným tepelným mostem a celoobvodové elastické pryžové těsnění přitom zaručují nejlepší tepelně izolační vlastnosti vrat. Spoje mezi sekcemi jsou speciálně tvarované tak, aby při provozu vrat nemohlo dojít k úrazu (skřípnutí prstů apod.)

Na samotný závěr jsem si nechal třešničku na dortu v podobě elektrického pohonu. Vzpomínáte si, jak jsem zmínil, že nejčastějším důvodem, proč nechávají lidé své auto venku je jejich lenost? S elektrickým pohonem garážových vrat stačí jen přijet, zmáčknout tlačítko dálkového ovladače a zaparkovat do garáže, aniž byste museli vysedat a cokoliv otvírat. Samotný pohon se skládá z:

  • - Elektromotoru,
  • - Vodicí kolejnice,
  • - Ocelového lanka.