Helma není jen na ozdobu
Jednostopý koníček není levná záležitost a investice rozhodně nekončí koupí motorky. Vlastně koupí motorky to všechno začíná, pro bezpečnost a komfort je třeba se vybavit speciálním oblečením, obuví a hlavně helmou na motorku.
O tom, že helma je snad nejdůležitější součástí celé výbavy není třeba dlouze diskutovat. Všechny věci kolem, jako vzhled, materiál, barva jsou sice důležité, avšak nejzásadnější je, jak helma na hlavě sedí. Můžete si pořídit sebedražší helmu z toho nejlepšího materiálu, ale pokud vám bude velká nebo naopak vás bude tlačit, bude vám stejně k ničemu.
Jako první je potřeba se rozhodnout, jakou helmu zvolit. To se odvíjí od motocyklu, jednotlivé typy helem odpovídají různým segmentům motocyklů. Základní rozdělení je na silniční a terénní. V obou kategoriích se nachází jak helmy otevřené, tak uzavřené.
Pro jízdu na silnici se doporučují:
-
integrální přilby - největší výběr. Rozdělují se na sportovní a turistické. Sportovní mají pevnější skelet, těsnější interiér a úpravy pro jízdu ve vyšších rychlostech. Turistické se vyznačují vyšší komfortností. Cenové rozmezí je opravdu široké, nejobyčejnější se dá pořídit kolem dvou tisíc, ty nejvíc vymakané stojí až kolem dvaceti.
otevřené přilby - jsou vhodné pro jízdu na skútrech, curiserech nebo café recerech. Poskytují široký výhled z helmy, snadno se nasazují, nevýhodou ovšem je nižší bezpečnost, která je dána konstrukcí, chybějící bradová část dostatečně nechrání obličej.
Pro terén jsou vhodné
- motokrosové přilby - hodí se výhradně pro fyzicky náročnou jízdu v terénu. K helmě je třeba pořídit i brýle, které chrání oči proti prachu . Kvůli omezenému pohodlí a nevhodné aerodynamice se na silnice příliš nedoporučují.
- enduropřilby - kombinují uzavřenou integrální helmu s helmou motokrosovou - mají tedy kšilt a odvětrávání jako motokrosová helma, přitom ale zůstávají uzavřenou přilbou s plexisklem.